Розділи та теми навчальної програми
|
№
уро-ку
|
Тема уроку
|
Практичні
роботи та дослідження
|
Домаш-нє зав-дання
|
Кален-дарні
строки
|
Тип уроку*
|
Тематичний блок
№ 1
|
ВСТУП
|
1
|
Об’єкти вивчення і методи досліджень
фізичної та суспільної географії України
|
|
|
|
В
|
2
|
Географічні відомості про територію України
|
|
|
|
К
|
Розділ
І. ГЕОГРАФІЧНА КАРТА ТА РОБОТА З НЕЮ
Тема
1. Географічна карта
|
3
|
Елементи географічної карти, картографічні проекції та види
спотворень
|
|
|
|
К
|
4
|
Способи зображення географічних об`єктів та явищ
|
|
|
|
К
|
5
|
Різновиди сучасних географічних карт та атласів
|
|
|
|
К
|
Тема
2. Топографічні карти
|
6
|
Елементи топографічної карти
|
№
1.
Визначення
напрямків, відстаней, площ, географічних
і прямокутних координат, висот
точок за топографічною картою
|
|
|
К
|
7
|
Читання топографічних карт
|
|
|
ФЗВН
|
8
|
Практичне використання топографічних карт, планів міст та схем
руху
|
Дослідження
Прокладання маршрутів за топографічною картою
та їх обґрунтування
|
|
|
ППСЗВ
**
|
РОЗДІЛ ІІ. ГЕОГРАФІЧ-НИЙ ПРОСТІР УКРАЇНИ
Тема 1. Україна на політичній карті Європи і світу
|
9
|
Політична карта світу
Форми правління та адміністративно-територіальний устрій країн світу та України
|
№ 2. Позначення на контурній карті кордонів і назв
сусідніх держав, крайніх точок,
географічних центрів України та Європи; визначення координат точок,
протяжності території країни в
градусах і кілометрах
|
|
|
ФНЗ
|
10
|
Географічне положення та державна територія України
|
|
|
ФЗВН
|
Тема 2. Формування території України
|
11
|
Формування
території України
|
|
|
|
К
|
Тема 3. Україна на карті годинних поясів
|
12
|
Міжнародна система відліку
часу. Годинні пояси
|
№ 3. Аналіз карти годинних поясів світу.
Розв’язування задач на визначення часу
|
|
|
К
|
13
|
Місцевий, поясний та літній час
|
|
|
ФЗВН
**
|
|
14
|
УРОК ТЕМАТИЧНОГО КОНТРОЛЮ (з
резерву часу)
|
Підбиття
підсумків досліджень, контроль рівня сформованості предметних географічних
компетентностей
|
|
|
КК
|
Тематичний блок № 2
|
РОЗДІЛ ІІІ. ПРИРОДНІ
УМОВИ І РЕСУРСИ УКРАЇНИ
Тема 1. Рельєф, тектонічна та геологічна будова, мінеральні ресурси
|
15
|
Форми земної поверхні. Геологічна історія Землі
|
|
|
|
ФНЗ
|
16
|
Основні тектонічні структури. Зв`язок рельєфу з тектонічними структурами
|
№ 4. Встановлення за картами (тектонічною,
геологічною, фізичною) зв’язків між тектонічними структурами, рельєфом,
геологічною будовою та корисними копалинами у межах України
|
|
|
ФНЗ
|
17
|
Геологічна будова. Вплив
геологічної будови та тектоніки на діяльність людини
|
|
|
ФЗВН
|
18
|
Формування рельєфу. Рельєф і діяльність людини
|
|
|
|
К
|
19
|
Корисні копалини України
|
№
4
|
|
|
К
|
20
|
Проблеми раціонального використання мінеральних ресурсів
|
|
|
|
ППСЗВ
|
21
|
Особливості геологічної будови, рельєфу та мінеральних ресурсів
своєї місцевості
|
|
|
|
К
|
Тема 2.
Клімат і кліматичні ресурси
|
22
|
Кліматотвірні чинники
|
|
|
|
ФНЗ
|
23
|
Кліматичні показники та їх розподіл в Україні
|
№ 5. Визначення вологості повітря за заданими
показниками
|
|
|
К
|
24
|
Регіональні відмінності клімату. Кліматичні ресурси
|
№ 6. Встановлення
особливостей клімату різних регіонів України за аналізом карт та
кліматичних діаграм
|
|
|
ФЗВН
|
25
|
Сезонні погодні умови та несприятливі кліматичні явища.
Метеорологічна служба
|
|
|
|
К
|
26
|
Охорона атмосферного повітря. Кліматичні особливості своєї
місцевості
|
Дослідження
Прогнозування
погоди за народними прикметами та порівняння з прогнозом в інтернет-джерелах, ЗМІ
|
|
|
ППСЗВ
|
Тема 3. Води суходолу і водні ресурси
|
27
|
Поверхневі води. Річки
|
|
|
|
ФНЗ
|
28
|
Основні річкові басейни та системи
|
№ 7. Позначення на контурній карті найбільших
річок, озер, водосховищ, каналів, боліт
України
|
|
|
К
|
29
|
Озера та болота
|
|
|
К
|
30
|
Підземні води та штучні водойми
|
|
|
К
|
31
|
Водні ресурси України. Води суходолу
своєї місцевості
|
Дослідження
Аналіз забезпеченості водними ресурсами різних
територій України
|
|
|
ППСЗВ
**
|
|
32
|
УРОК ТЕМАТИЧНОГО КОНТРОЛЮ (з
резерву часу)
|
Підбиття
підсумків досліджень, контроль рівня сформованості предметних географічних
компетентностей
|
|
|
КК
|
Тематичний блок № 3
|
Тема 4. Ґрунти та ґрунтові ресурси
|
33
|
Умови ґрунтоутворення, структура ґрунту. Ґрунтові ресурси України
|
№ 8. Порівняльний аналіз різних типів ґрунтів України
|
|
|
ФНЗ
|
34
|
Ґрунти своєї місцевості. Зміни
ґрунтів в результаті господарської діяльності
|
Дослідження
Вплив людини на родючість ґрунтів
|
|
|
ФЗВН
|
Тема 5. Рослинність
|
35
|
Рослинність України
|
|
|
|
К
|
Тема 6. Тваринний світ України
|
36
|
Тваринний світ України
|
|
|
|
К
|
Тема 7. Ландшафти України
|
37
|
Ландшафт як просторово-цілісна система
|
|
|
|
К
|
38
|
Рівнинні ландшафти Полісся та
Лісостепу
|
|
|
|
К
|
39
|
Рівнинні ландшафти Степу
|
№ 9. Складання порівняльної характеристики
природних зон України (за вибором)
|
|
|
ФЗВН
|
40
|
Гірські ландшафти Українських Карпат
та їх охорона
|
|
|
|
К
|
41
|
Ландшафти Кримських гір та їх охорона
|
|
|
|
К
|
42
|
Природні умови і ресурси Чорного моря
|
|
|
|
К
|
43
|
Природні умови і ресурси Азовського моря
|
|
|
|
К
|
44
|
Антропогенні ландшафти
|
|
|
|
К
|
45
|
Ландшафти своєї місцевості, їх освоєння
і використання
|
Дослідження.
Ландшафти своєї
місцевості, їх освоєння і використання.
Виявлення ландшафтів у світі, що мають схожість
з ландшафтами України
|
|
|
ППСЗВ
|
Тема 8. Природокористування
|
46
|
Основні види забруднень довкілля в Україні. Моніторинг довкілля
|
|
|
|
К
|
47
|
Національна екологічна мережа. Природно-заповідний фонд України та
своєї місцевості
|
№ 10. Позначення на контурній карті об’єктів природно-заповідного
фонду України
|
|
|
ФЗВН
|
48
|
Заходи щодо раціонального використання природних ресурсів та охорони
довкілля. Природокористування в умовах сталого розвитку
|
Дослідження
Зміни природи
своєї місцевості під впливом діяльності людини
|
|
|
ППСЗВ
**
|
|
49
|
УРОК ТЕМАТИЧНОГО КОНТРОЛЮ (з
резерву часу)
|
Підбиття
підсумків досліджень, контроль рівня сформованості предметних географічних
компетентностей
|
|
|
КК
|
Тематичний блок № 4
|
РОЗДІЛ IV. НАСЕЛЕННЯ
УКРАЇНИ ТА СВІТУ
Тема 1. Демографічні процеси
та статево-віковий склад населення світу та України
|
50
|
Природний рух населення. Демографічна
ситуація у світі та Україні
|
№ 11. Обчислення показників природного та механічного руху населення в різних
регіонах України
|
|
|
ФНЗ
|
51
|
Статево-віковий склад та тривалість
життя населення світу й України
|
№ 12. Аналіз статевовікових пірамід України та окремих країн світу
|
|
|
К
|
52
|
Механічний рух населення
|
№ 11
|
|
|
К
|
Тема 2. Розселення
|
53
|
Територіальні відмінності густоти населення у світі й Україні
|
Дослідження.
Визначення регіонів України з найбільшою і
найменшою густотою населення
|
|
|
К
|
54
|
Типи населених пунктів
|
|
|
|
К
|
55
|
Урбанізація
|
|
|
|
К
|
56
|
Україна в урбанізованому світі ХХ
століття
|
|
|
|
ППСЗВ
|
Тема 3. Етнічний склад
населення
|
57
|
Національний склад населення світу
|
|
|
|
К
|
58
|
Українська нація та національні
меншини
|
|
|
|
ППСЗВ
|
Тема 4. Релігійний склад населення
|
59
|
Релігійний склад
населення світу та України
|
|
|
|
ФНЗ
|
Тема 5. Зайнятість населення у світі й в Україні
|
60
|
Економічно активне населення та
трудові ресурси світу
|
|
|
|
К
|
61
|
Проблеми зайнятості населення України
|
|
|
|
ППСЗВ
**
|
|
62
|
УРОК ТЕМАТИЧНОГО КОНТРОЛЮ (з
резерву часу)
|
Підбиття
підсумків досліджень, контроль рівня сформованості предметних географічних компетентностей
|
|
|
КК
|
Тематичний блок № 5
|
РОЗДІЛ
V. ПРИРОДА
ТА НАСЕЛЕННЯ СВОГО АДМІНІСТРАТИВНОГО РЕГІОНУ
Тема 1.
Географічне положення, адміністра-тивно-територіальний устрій, історія
формування і розвитку
|
63
|
Географічне положення, адміністра-тивно-територіальний
устрій, історія формування і розвитку
|
|
|
|
ФНЗ
|
Тема 2. Природа
регіону
|
64
|
Особливості природних умов і ресурсів
|
|
|
|
К
|
65
|
Проблеми природо-користування
|
Дослідження (екскурсія) Ознайомлення з об’єктами природи своєї місцевості
|
|
|
ФЗВН
|
Тема 3.
Населення регіону
|
66
|
Кількість, структура населення та
етнічний склад
|
|
|
|
К
|
67
|
Особливості зайнятості населення
|
|
|
|
ППСЗВ
**
|
|
68
|
УРОК ТЕМАТИЧНОГО КОНТРОЛЮ (з
резерву часу)
|
Підбиття
підсумків досліджень, контроль рівня сформованості предметних географічних
компетентностей
|
|
|
КК
|
Немає коментарів:
Дописати коментар