четвер, 3 листопада 2016 р.

Блог методиста з георафії та економіки: Географія

Блог методОрієнтовне календарно-тематичне планування шкільного курсу «Україна у світі: при­рода, населення», 8 клас
Розділи та теми навчальної програми
№ уро-ку
Тема уроку
Практичні
роботи та дослідження
Домаш-нє зав-дання
Кален-дарні
строки
Тип уроку*
Тематичний блок № 1
ВСТУП

1
Об’єкти вивчення і методи досліджень фізичної та суспільної географії України



В

2
Географічні відомості про територію України



К

Розділ І. ГЕОГРАФІЧНА КАРТА ТА РОБОТА З НЕЮ
Тема 1. Географічна карта

3
Елементи географічної карти, картографічні проекції та види спотворень



К

4
Способи зображення географічних об`єктів та явищ



К

5
Різновиди сучасних географічних карт та атласів



К

Тема 2. Топографічні карти

6
Елементи топографічної карти



№ 1. Визначення напрямків, відстаней, площ, географічних і  прямокутних координат, висот точок  за топографічною картою


К

7
Читання топографічних карт


ФЗВН


8
Практичне використання топографічних карт, планів міст та схем руху
Дослідження
Прокладання маршрутів за топографічною картою та їх  обґрунтування


ППСЗВ
**
РОЗДІЛ ІІ. ГЕОГРАФІЧ-НИЙ ПРОСТІР УКРАЇНИ
Тема 1. Україна на політичній карті Європи і світу

9
Політична карта світу
Форми правління та адміністративно-територіальний устрій країн світу та України
№ 2. Позначення на контурній карті кордонів і назв сусідніх держав, крайніх точок, географічних центрів України та Європи; визначення координат точок, протяжності  території країни в градусах і кілометрах


ФНЗ

10
Географічне положення та державна територія України


ФЗВН
Тема 2. Формування території України
11
Формування території України



К

Тема 3. Україна на карті годинних поясів
12
Міжнародна система відліку  часу. Годинні пояси



3. Аналіз карти годинних поясів світу. Розв’язування задач на визначення часу


К

13
Місцевий, поясний та літній час


ФЗВН
**

14
УРОК ТЕМАТИЧНОГО КОНТРОЛЮ (з резерву часу)
Підбиття підсумків досліджень, контроль рівня сформованості предметних географічних компетентностей


КК
Тематичний блок № 2
РОЗДІЛ ІІІ. ПРИРОДНІ УМОВИ І РЕСУРСИ УКРАЇНИ
Тема 1. Рельєф, тектонічна та  геологічна будова, мінеральні ресурси
15
Форми земної поверхні. Геологічна історія Землі



ФНЗ

16
Основні тектонічні структури. Зв`язок рельєфу  з тектонічними структурами







4. Встановлення за картами (тектонічною, геологічною, фізичною) зв’язків між тектонічними структурами, рельєфом, геологічною будовою та корисними копалинами у межах України



ФНЗ

17
Геологічна будова.  Вплив геологічної будови та тектоніки на діяльність людини


ФЗВН

18
Формування рельєфу. Рельєф і діяльність людини



К

19
Корисні копалини України
4


К

20
Проблеми раціонального використання мінеральних ресурсів



ППСЗВ

21
Особливості геологічної будови, рельєфу та мінеральних ресурсів своєї  місцевості



К

Тема 2.  Клімат і кліматичні ресурси

22
Кліматотвірні чинники



ФНЗ

23
Кліматичні показники та їх розподіл в Україні
5. Визначення вологості повітря за заданими показниками


К

24
Регіональні відмінності клімату. Кліматичні ресурси
6. Встановлення  особливостей клімату різних регіонів України за аналізом карт та кліматичних діаграм


ФЗВН

25
Сезонні погодні умови та несприятливі кліматичні явища. Метеорологічна служба 



К

26
Охорона атмосферного повітря. Кліматичні особливості своєї місцевості
Дослідження
Прогнозування  погоди за народними прикметами та порівняння з прогнозом в  інтернет-джерелах, ЗМІ



ППСЗВ

Тема 3. Води суходолу  і водні ресурси

27
Поверхневі води.   Річки



ФНЗ

28
Основні річкові басейни та системи
7. Позначення на контурній карті найбільших річок,  озер, водосховищ, каналів, боліт України


К

29
Озера та болота


К

30
Підземні води та штучні водойми


К

31
Водні ресурси України. Води суходолу  своєї місцевості
Дослідження
Аналіз забезпеченості водними ресурсами різних територій  України


ППСЗВ
**

32
УРОК ТЕМАТИЧНОГО КОНТРОЛЮ (з резерву часу)

Підбиття підсумків досліджень, контроль рівня сформованості предметних географічних компетентностей


КК

Тематичний блок № 3
Тема 4. Ґрунти та ґрунтові  ресурси
33
Умови ґрунтоутворення, структура ґрунту. Ґрунтові  ресурси України
8. Порівняльний аналіз різних типів ґрунтів України



ФНЗ

34
Ґрунти своєї місцевості. Зміни ґрунтів в результаті господарської діяльності
Дослідження
Вплив людини на родючість ґрунтів



ФЗВН

Тема 5. Рослинність

35
Рослинність України



К

Тема 6. Тваринний світ України
36
Тваринний світ України



К

Тема 7. Ландшафти України
37
Ландшафт як просторово-цілісна система



К

38
Рівнинні ландшафти Полісся та Лісостепу



К

39
Рівнинні ландшафти Степу

9. Складання порівняльної характеристики природних зон  України (за вибором)


ФЗВН

40
Гірські ландшафти Українських Карпат та їх охорона



К

41
Ландшафти Кримських гір та їх охорона



К

42
Природні умови і ресурси Чорного моря



К

43
Природні умови і ресурси Азовського моря



К

44
Антропогенні ландшафти



К

45
Ландшафти своєї місцевості, їх освоєння і використання
Дослідження.
Ландшафти своєї місцевості, їх освоєння і використання.
Виявлення ландшафтів у світі, що мають схожість з ландшафтами України


ППСЗВ

Тема 8. Природокористування
46
Основні види забруднень довкілля в Україні. Моніторинг довкілля



К

47
Національна екологічна мережа. Природно-заповідний фонд України та своєї місцевості
10. Позначення на контурній карті об’єктів природно-заповідного фонду України



ФЗВН

48
Заходи щодо раціонального використання природних ресурсів та охорони довкілля. Природокористування в умовах сталого розвитку
Дослідження
Зміни природи  своєї місцевості під впливом діяльності людини



ППСЗВ
**

49
УРОК ТЕМАТИЧНОГО КОНТРОЛЮ (з резерву часу)
Підбиття підсумків досліджень, контроль рівня сформованості предметних географічних компетентностей


КК
Тематичний блок № 4
РОЗДІЛ IV. НАСЕЛЕННЯ УКРАЇНИ ТА СВІТУ
Тема 1. Демографічні процеси та статево-віковий склад населення світу та України
50
Природний рух населення. Демографічна ситуація у світі та Україні
№ 11. Обчислення показників природного та механічного руху населення в різних регіонах України


ФНЗ

51
Статево-віковий склад та тривалість життя населення світу й України
№ 12. Аналіз статевовікових пірамід України та окремих країн світу


К

52
Механічний рух населення

№ 11


К

Тема 2. Розселення

53
Територіальні відмінності густоти населення у світі й  Україні
Дослідження.
 Визначення регіонів України з найбільшою і найменшою густотою населення


К

54
Типи населених пунктів



К

55
Урбанізація




К

56
Україна в урбанізованому світі ХХ століття



ППСЗВ

Тема 3. Етнічний склад населення
57
Національний склад населення світу



К

58
Українська нація та національні меншини



ППСЗВ

Тема 4. Релігійний склад населення
59
Релігійний склад населення світу та України




ФНЗ

Тема 5. Зайнятість населення у світі й в Україні
60
Економічно активне населення та трудові ресурси світу



К

61
Проблеми зайнятості населення України



ППСЗВ
**

62
УРОК ТЕМАТИЧНОГО КОНТРОЛЮ (з резерву часу)
Підбиття підсумків досліджень, контроль рівня сформованості предметних географічних компетентностей


КК
Тематичний блок № 5
РОЗДІЛ V.  ПРИРОДА ТА НАСЕЛЕННЯ СВОГО АДМІНІСТРАТИВНОГО РЕГІОНУ
Тема 1. Географічне положення, адміністра-тивно-територіальний устрій, історія формування і розвитку





63







Географічне положення, адміністра-тивно-територіальний устрій, історія формування і розвитку








ФНЗ

Тема 2. Природа регіону
64
Особливості природних умов і ресурсів



К

65
Проблеми природо-користування
Дослідження (екскурсія) Ознайомлення з об’єктами природи своєї місцевості


ФЗВН

Тема 3. Населення регіону
66
Кількість, структура населення та етнічний склад



К

67
Особливості зайнятості населення



ППСЗВ
**

68
УРОК ТЕМАТИЧНОГО КОНТРОЛЮ (з резерву часу)
Підбиття підсумків досліджень, контроль рівня сформованості предметних географічних компетентностей


КК

*Умовні позначення: В – вступний урок; ФНЗ – урок формування нових знань; ФЗВН – урок формування та застосування вмінь і навичок; ППСЗВ – урок поширення, поглиблення та систематизації знань і вмінь; КК – урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів; К – комбінований урок.
**Рекомендується проводити урок у формі ділової гри.
 иста з георафії та економіки: Географія

Немає коментарів:

Дописати коментар